Den här sidans innehåll kommer från region Stockholm. Välj Stockholm som din region här eller välj en annan region här.

Årets Grafiska Profil

Har ni tänkt till kring hur företaget ska synas? En grafisk profil kan beskrivas som en genomtänkt plan för företagets identitet, hur er kommunikation ska se ut och användas. Denna tävling riktar sig till dig som har en välgjord grafisk profil med en röd tråd vad gäller utformning av logotyp, val av typsnitt, färger, mönster och symboler.

Stockholm

 
Tävlingen avgörs i samband med Entreprenörskap på riktigt 2017 och priset delas ut under invigningen. För att delta i tävlingen krävs att ni laddar upp tävlingsbidraget på www.ungforetagsamhet.se senast den 7 februari 2017 kl. 12.00.

OBS: UF-företaget kan tävla även om det inte har en utställarplats på UF-mässan. Finalister som inte ställer ut kommer att kontaktas före mässan och ska kunna närvara under mässans invigning, den 20 mars eller den 21 mars för att ta emot priset.

 

Checklista för tävlingsbidrag

  • Visa och beskriv UF-företagets grafiska profil och hur denna används; logotyp i stort och litet format, symboler, färger och typsnitt som utgör er grafiska profil.
  • Beskrivning av kopplingen mellan affärsidé och den grafiska profilen.
  • Beskrivning av skapandeprocessen för den grafiska profilen. Har ni tagit hjälp av någon utomstående? Beskriv vad ni själva gjort och vad ni tagit hjälp med.
  • Bidraget ska vara på max två A4-sidor som PDF på max 3 MB.
  • Bidraget ska vara märkt med UF-företagets namn, skola, region samt ”Årets Grafiska Profil”
     

Juryn bedömer:

  • Uttryck. Att den grafiska profilen skapar ett uttryck som förmedlar en enhetlig bild av UF-företaget. Den grafiska profilen ska ha tydlig koppling till företagets verksamhet och bransch.
  • Framtagande och konstruktion. Är logotyp och de grafiska elementen vektoriserade så att de kan förstoras eller förminskas? Om UF-företaget tagit hjälp, kan de förklara den kreativa processen av framtagandet?

TIPS! Använd med fördel program som möjliggör vektorisering, som Adobe Illustrator eller Adobe InDesign.

 

Hämta inspiration!

Ta en titt på exempel från tidigare år i tävlingen. Observera att tävlingskriterierna kan ha ändrats sedan de skrevs. Läs därför noga igenom kriterierna och hämta inspiration från exemplen.

Harmless UF: PDF iconarets_grafiska_profil_-_harmless_uf.pdf

Shower Tunes UF: PDF iconarets_grafiska_profil_-_shower_tunes_uf.pdf

Nova Boost UF: PDF iconarets_grafiska_profil_-_nova_boost_uf.pdf

 

Tävlingsvärd

Varje tävling har en tävlingsvärd som agerar juryordförande samt står som prisutdelare. Tävlingsvärd för Årets Grafiska Profil är grymma action-marketingbyrån The Store.