Den här sidans innehåll kommer från region Dalarna. Välj Dalarna som din region här eller välj en annan region här.

Årets Logotyp i Dalarna 2018/19

Alla registrerade UF-företag har möjlighet att delta i tävlingen Årets Logotyp. UF-företagets logotyp samt förmåga att skriftligen beskriva logotypen kommer att bli bedömd efter nedanstående tävlingskriterier.

Dalarna

VINNARE

LumoWave UF

 

Juryns motivering:
 
En enig jury har valt en vinnare som gör oss glada och danssugna. Logotypen är tydlig och enkel utan att förlora spänning. 
Ett strålande exempel som fungerar i många utföranden och är klart kopplad till verksamheten. 
Den gör sig bra i både svartvitt och i RGB. 
Fullkomligt lysande!

LumoWave UF tillverkar moderna, snygga och billiga RGB-slingor med komplexa funktioner som reagerar på volym och frekvens. 

 

Andra pris delas av:

Partymyra UF (Ludvika), Juwelia UF (Borlänge) och  Doggybag UF (Rättvik)

Alla pristagare och tävlingsvärden/prisutdelaren Håkan Gustavsson från Hydroforming Design Light.

 

 

 

 

 

Doggybag UF säljer papperspåsar med utvalda hundprodukter för olika ändamål, till exempel Första Hjälpen och Allmänvård.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juwelia UF säljer silverfärgade halsband med betydelsefulla berlocker. Både trendigt och stilsäkert. 

 

 

 

 

 

 

 

Partymyra UF anordnar discon för barn i årskurs 1-6. Barnen ska få en rolig upplevelse samtidigt som föräldrar kan känna förtroende för företaget.

 

 

 

 

Juryn har bestått av personer från olika reklambyråer i Dalarna

Catarina Malm    Panang Kommunikation

Catharina Johnson    Fotografisk Form & Kommunikation

Daniel Åberg    BananByrån

Erik Kilström    Brinner

Henrik Johansson Kinnander Helikopter

Johan Westergren    Norkay

Lisa Staffas    Staffas i Dalarna

Johan, Lisa, Catharina, Erik, Catarina och Henrik. 

 

 

 

Tävlingens syfte är att UF-företagarna ska visa sin förmåga att utforma en logotyp med tydlig koppling till varan/tjänsten och till företagets verksamhet. Logotypen ska kunna skapa intresse för företagets verksamhet och vara en del i företagets grafiska profil och kommunikation. Logotypen kan vara gjord av UF-företagarna själva eller av annan. Orden Ung Företagsamhet eller UF behöver inte ingå i logotypen.

Tillvägagångssätt för tävlingen Årets Logotyp

En A4-sidas beskrivning av logotypen samt en A4-sida med bilder på logotypen ska laddas upp till Ung Företagsamhet Dalarna senast onsdag 24 oktober. Tävlingsbidraget ska vara en fil i pdf-format på max 3 MB. Filen ska döpas med UF-företagets namn och ordet ”Logotyp”. Filen laddas upp under ”Tävlingar” i inloggat läge på UF-webben senast 24 oktober.

 

Tävlingen är nu stängd!

Lista på alla 156 tävlande finns till höger.

Lycka till

 

Tävlingskriterier

 

 

Tävlingsvärd

Hydroforming Design Light

 

Exempel på förra årets pristagare finns i Dokumentarkivet/starta.