Tio UF-företag klara för final i årets första nationella tävlingar
”Årets webbshop” och ”Årets webbsajt”, där Visma Spcs är tävlingsvärd, är Ung Företagsamhets första nationella tävlingar för året. Likt tidigare år har intresset varit stort och konkurrensen hård där ettorna i varje kategori får 3 000 kronor, tvåorna 2 000 kronor och treorna 1 000 kronor.
Nu har Vismas Spcs jury valt ut fem finalister i respektive tävlingskategori. Den 2 februari utses vinnarna.
– Vi i juryn är väldigt imponerade av årets bidrag. Det har varit en riktigt hög standard i bägge kategorier där man lagt mycket tid på layout, sökoptimering och den genomgående röda tråden. Så himla duktiga! säger Hilda Netz, Brand Relations Lead på Visma Spcs, om årets tävlingar.
Och de nominerade, utan inbördes ordning, är…
Topp 5 - Årets webbshop
Krisberedd UF, Jämtland
Beezzz UF, Skaraborg
Biismart UF, Gävleborg
BrandBoxen UF, Örebro
Proalg UF, Örebro
Topp 5 - Årets webbsajt
Badazz Media UF, Kalmar
Knytpunkten UF, Västmanland
Setilic UF, Värmland
Limelight UF, Örebro
Luthman Marketing UF, Halland