Hem / Alla UF-företag / Berry Boost UF

Berry Boost UF

Mat & dryck
Skola: JENSEN Gymnasium Gamla Stan,
Region: Stockholms län,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
Den här produkten erbjuder ett naturligt, hälsosamt och hållbart alternativ till energidrycker och sockrade drycker. Genom att använda frystorkad frukt, naturliga vitaminer och naturligt koffein från källor som guarana och grönt te, slipper den onödiga tillsatser, konserveringsmedel, färgämnen och artificiella smakämnen. Varumärket står för renhet, funktion och omtanke, och syftar till att ge energi och vätska utan att göra avkall på hälsa eller miljö. Den primära målgruppen för produkten är gymnasie- och universitetsungdomar i åldern 16–25 år. De vill undvika plastflaskor och kemikalier, samt ha något trendigt och praktiskt att ta med sig överallt, till exempel till skolan, träning eller arbete. Den sekundära målgruppen består av unga yrkesverksamma (25–35 år) som är träningsintresserade och föräldrar som vill erbjuda sina tonåringar ett nyttigare alternativ till energidrycker. När man ser produkten ska man känna en känsla av glädje, färg och fräschhet.