Hem / Alla UF-företag / Bier UF

Bier UF

Mode & design
Skola: KLARA Teoretiska Gymnasium Östra,
Region: Stockholms län,
Typ: Mode & design
Affärsidé
Behovet Många ungdomar kan hålla med om att det finns en brist på prisvärda unika t-shirts i bra kvalitet och passform. Det finns även ett väldigt litet utbud på kläder som inte massproduceras och fraktats över halva världen. Det finns en växande efterfrågan på mer hållbara alternativ som både är konsunaliskt tilltalande och miljövänliga. Affärside Bier kommer att erbjuda t-shirts i bra kvalitet som är producerade i Europa med en unik och kreativ design som vi skapat själva. Vi vill även hjälpa till i att minska pressen i modebranschen som säger att kläder måste vara dyra för att vara snygga, istället vill vi erbjuda våra kunder t-shirt som är snygga,prisvärde som dessutom är hållbara och skonsamma mot miljön. Kundmålgrupp Vår målgrupp inkluderar främst ungdomar vilket gör att vår målgrupp är bred men för att kunna vara mer specifika syftar vi på de som har intresse av konstnärligt tilltalande och unika t-shirts i bra kvalitet, samt studenter eftersom vi är medvetna om att majoriteten av unga studenter inte har den ekonomin som krävs för att “passa in” i samhällets mode. Beir UFś produkter är tillverkade av högkvalitativa, återanvändbara och miljövänliga material vilket gör dem miljösmarta. Våra t-shirts finns i olika storlekar och kommer i ett brett utbud av färger och tryck, vilket ger våra kunder fler valmöjligheter i att välja det som bäst uttrycker sin personlighet och stil. Vad gör oss unika? Till följd av den höga efterfrågan på snygga t-shirt för bra pris är vi på Bier medvetna om att den finns fler företag med samma produkt. Av den anledningen har vi som ett företag skapat våra t-shirts med unika egenskaper för att den ska sticka ut på marknaden. En av våra viktigaste egenskaper är att våra t-shirts är lätta att bära på sig, även att de är hållbara och gjorda av miljövänliga material. Vi strävar efter att ge våra kunder en t-shirt som inte bara ser bra ut, utan känns bra att bära på sig och bekväm för både kroppen och samvetet. Mål & Vision Framtid hos oss Vi planerar att marknadsföra och sälja Bier t-shirt direkt till våra konsumenter via digitala kanaler som vår Instagram-plattform, tiktok profil och webbsida. Vi kommer även att vara fysiskt närvarande på olika typer av marknader, till exempel på julmarknad och bagageloppis för att kunna nå ut till en bredare publik. För att bygga varumärkeskännedom och skapa en trend kring miljövänligt och hållbart material kommer vi att använda sociala medier och influencer-marknadsföring. Vi ska även själva bära våra Bier t-shirts på offentliga platser, på så sätt stärker vårt varumärke och detta är även en del av vår marknadsföringsstrategi. Mål & Vision Framtid hos oss Visionen hos oss på Bier är att kunna erbjuda en konstnärligt tilltalande och miljövänlig T-shirt till ett bra pris. Vi som företag strävar efter att tillsammans med våra högkvalitativa produkter kunna underlätta våra kunders vardag när de känner att de måste spendera mycket pengar för att få en t-shirt som de kan bära med stolthet. Bier ska vara en självklar addition i garderoben för alla som söker en t-shirt av hög kvalitet och låg klimatpåverkan för ett överkomligt pris. Vårt mål som företag är att kunna växa över tid till följd av en produktutveckling där vi ska kunna öka förmågan att utveckla och förbättra vår produkt samt att möta kundernas förväntan och behov. Mål Vi på Bier UF har ambitiösa mål som vi kommer göra allt som krävs för att kunna uppnå mål som gruppen tillsammans satt. Vi har som mål att gå i vinst till följd av säljande av produkter. För att vi ska kunna uppnå målen krävs det att vi lägger ett stort fokus på säljandet och marknadsföring. Kvantitativa Vår kvantitativa mål är att sälja minst 200 t-shirt under UF-året. Kvalitativa Våra kvantitativa mål är att kunna sälja en t-shirt som ger avtryck på marknaden och modebranschen samt möter kundernas behov där vår t-shirt överträffar deras förväntningar.