CareBoxx UF
Skönhet & hälsa
Skola: Schillerska gymnasiet,
Region: Göteborg,
Typ: Skönhet & hälsa
Affärsidé
Företaget erbjuder ett hållbart energituggummin som ett snabbt, smidigt och diskret alternativ till kaffe och energidrycker. Produkterna är särskilt utformade för personer som behöver en energiboost i farten, utan att behöva hantera vätskor eller väntetider.
Praktiskt format: Lätt att bära med sig och använda när som helst.
Hälsosammare alternativ: Mindre socker och kalorier än många energidrycker.
Hållbarhet: Tuggummit utformas av nedbrytbara ämnen istället för det normala plastiga alternativen.
Primär målgrupp:
Studenter och unga vuxna som pluggar sent eller behöver hålla sig pigga. Yrkesverksamma i hektiska branscher (t.ex. sjukvård, IT, transport).
Sekundär målgrupp:
Träningsintresserade som vill ha energi inför träning. Resenärer och pendlare.
3. Marknad
Marknadsstorlek: Växande efterfrågan på funktionella livsmedel och koffein-ersättning.
*Inget koffein, endast naturliga ämnen som ger energi. Info om vad vi får och inte får använda har vi redan fått.