Hem / Alla UF-företag / Clareo UF

Clareo UF

Mode & design
Skola: Kungsholmens Västra Gymnasium,
Region: Stockholms län,
Typ: Mode & design
Affärsidé
Vi skapar handgjorda gosedjur med omtanke och kärlek till detaljer. Våra djur tillverkas av mjukt garn och fylls med allergivänlig stoppning, vilket gör dem både mjuka och trygga att krama för alla åldrar. Genom att välja färg, doft och accessoarer från vårt sortiment blir varje gosedjur en unik vän som sprider glädje, trygghet och lite magi.
Produkt
Hand virkade och stickade nyckelringar av olika former och färger som innehåller reflexiv garn. Eftersom vi anpassar produkten efter säsong kan produkten se olika ut över tid. Under vintersäsong kommer exempelvis röda färger prioriteras, under alla hjärtans dag och vår kommer former som hjärtan och blommor prioriteras osv.
Företagspresentation

Sara Miah : Ekonomiansvarig och VD – ansvarar för att de ekonomiska målen uppfylls, se till så att alla får information om det ekonomiska läget, samt ansvarig för företagets kassa och bankkonto. Ansvarar för företagets dagliga ledning och för att verksamheten följer styrelsens beslut och mål, leda personalen, följer upp ekonomin samt representerar företaget utåt.

Hanaan Mohamed Abdi : Inköpare och säljare (kommunikatör) - ansvarar för att köpa in råvaror till rätt pris, kvalitet och leveranstid för företaget. Sälja produkten, bygga relationer med kunder och öka försäljning. Ansvarar även för att bidra till att utveckla företagets försäljnings strategier, samt hålla koll på juridiska frågor.

Selin Bozdag : Marknadsförare - ansvarar för att följa utvecklingen på marknaden, öka företagets synlighet och försäljning genom marknadsföring, samt öka intresse för företagets produkter. Ansvarar även för att planera marknadsföringen samt hålla koll på lagar och regler inom området.

Säljtillfällen

Vi kommer att ingå i tre säljtillfällen, Kungsträdgårdens julmarknad, stora UF marknaden i mall of Scandinavia, samt marknaden på skolan Kungsholmens västra gymnasium. Utöver de fysiska eventen kommer vi ha en kontinuerlig försäljning via vår Instagram där kunderna kommer att kunna lägga in beställningar när som helst. För att möta efterfrågan under högtider har vi tänkt anpassa utbud och design. Produkterna kommer att få särskilda färger och teman beroende på säsong, till exempel rött för jul och alla hjärtans dag.  Detta kommer öka chansen att kunderna ser dem som passande presenter under festligheterna.