Drakstaden spelet UF
Hus & hem
Skola: Sundsvalls Gymnasium, Västermalm,
Region: Västernorrland,
Typ: Hus & hem
Affärsidé
Vi på Drakstaden spelet UF har en ide om ett brädspel som ska utspela det 400 hundra åren av Sundsvall. Då man som spelare går runt i Sundsvall och samlar poäng. Poängsystemet har vi tänt ska vara på en sida. Man kommer innan spelet starta med att skanna in QR koden för att komma till sidan. Spelarna kommer att gå igenom vissa platser på kartan som kommer vara punkter som är kända och eller sponsorer. Vid dessa punkter har man chans att svara på en fråga som ger poäng. Man kan också välja svårighetsgrad på frågan för möjlighet att få mer poäng. I slutet av spelet samlar man ihop alla poäng varje spelare har fått och sen utser en vinnare.
Detta spel kommer att vara riktad och fokuserad på folk runt 30 år. Men även barnen för de personer som har dom.
Det kommer att finnas möjlighet att välja svårighetsgrad på frågorna så man kan göra det lättare för barnen så de även kan ha roligt när de spelar spelet.
Vi kommer att nå ut till personer genom våra sociala medier. Vårat UF företag har ett Facebook konto och Instagram konto. Som båda är några av de största median vilket kommer ge oss möjlighet att fler ska kunna se våran produkt. Samt att vi kommer att pitcha våran ide på Pitch and Sale. Vilket händer runt December. Vilket passar för oss då vi brädspelet skulle kunna vara en present till vissa under julen.
Elias Eurenius
Administratör
Fabian Lundström
Företagsledare/VD