FoldFood UF
Affärside
Produkten är en vara i form av matlådor. Dessa matlådor kan vikas ihop och bli mindre efter användning och därmed bli lättare att förvara hemma och även ta med tillbaka efter användning från exempelvis jobbet. Syftet med vår produkt är att den ska just vara lättare för konsumenterna att förvara och ta med sig till olika tillfällen och platser än vanliga matlådor. I och med att alla som pluggar eller jobbar på annan plats än hemmet använder matlådor så är våran kundgrupp relativt bred. Det finns möjlighet att sälja såväl till privatpersoner som till stora företag som till exempel Clas Ohlson eller IKEA som kan sälja våran produkt vidare.
Vision
Vår vision är att FoldFood UF ska bli ett framgångsrikt företag inom matförvaringsbranchen och kunna sälja sin produkt till både privatpersoner och företag i relativt stor skala. FoldFood UF ska ses som det företag som underlättar vardagen för de arbetande i vårat samhälle med sin matlåda och anses som ett respektabelt företag med sina kunders bästa i intresse.
Mål
Målet med att skapa FoldFood UF är att få ett smakprov på hur det är att starta, driva samt avveckla ett företag. Utöver detta är även målet att skapa ett företag med så stor vinstmarginal som möjligt för att kunna betala tillbaka till våra investerare samtidigt som vi värderar klimat och hälsa.
Värderingar
Vi som företagare strävar efter att vara så produktiva och fokuserade som möjligt för att driva företaget mot våra mål och kunna nå ut till en stor kundgrupp. Vi värderar därför hårt arbete och effektivitet i vårat företag och försöker aktivt att hjälpa och stötta varandra i de arbete som vi utför.
Organisation
Vårat företag är en grupp på två personer. Vi delar på arbetet hälften var, så att det blir lika mycket för båda och inget bråk om ojämlikhet inom företaget. Vi diskuterar om olika idéer och framtida planer och ser över för-och nackdelar så att vi båda kan komma fram till ett gemensamt beslut. Vi gör allt tillsammans och gör allt som ett team.
Roller
Hampus: VD och Ekonomichef
Tiger: Marknadsföringschef och Produktinköpare
Dem andra rollarna delar vi på hälften men dessa roller är de vi har för oss själva.
Öppethus Lundellska skolan
UF mässan