Guldsmak UF
Mat & dryck
Skola: JENSEN Gymnasium Västerås,
Region: Västmanland,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
GuldSmak ska baka kakor som förenar äkta råvaror, hantverk och en smakupplevelse utöver det vanliga. Till skillnad från massproducerade kakor som ofta smakar likadant, eller dyra konditorikakor som känns ouppnåeliga, vill vi erbjuda något mitt emellan. En kaka som både känns exklusiv och samtidigt är prisvärd. Det är där GuldSmak födds.
Vi riktar oss framför allt till ungdomar och unga vuxna som är aktiva på sociala medier och gillar att testa nya trender och dela sina upplevelser. Kakor som inte bara smakar gott utan också ser speciella ut skapar en anledning att fotografera, posta och sprida vidare. På så sätt blir vår produkt både ett bakverk och en upplevelse.
För att nå vår målgrupp kommer vi att använda sociala medier som TikTok, Instagram och Snapchat. Där kan vi visa både bakningen bakom kulisserna och reaktioner från kunder. Vi säljer kakorna via pop-up-försäljning på event och skolor, samt genom onlinebeställningar och på sikt även prenumerationslådor med ”månadens smak”.
Produkt
GuldSmak erbjuder handgjorda kakor med äkta råvaror som förenar kvalitet, hantverk och unik smak. De är både goda och visuellt tilltalande, perfekta att dela på sociala medier. Vi har ett grundsortiment med klassiska smaker samt limiterade upplagor och månadens smak. Kakorna säljs styckvis, i paket eller via prenumeration. GuldSmak är vardagslyx – kakor som ger smak, stil och minnen