Hem / Alla UF-företag / Kaffekramen UF

Kaffekramen UF

Mat & dryck
Skola: Alströmergymnasiet,
Region: Älvsborg,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
Vi säljer lokalrostat finkaffe med högkvalitet till ett rimligt pris. Vi kommer att samarbeta med ett lokalt rosteri och på så sätt blir det hållbart och ekonomiskt.
Produkt
Vi erbjuder två sorter, kraftiga karl och stadiga sture. Båda innehåller 250g antingen bönor eller malet för 99kr/st. Stadiga sture är ett kaffe som består av 80 % brasilianska bönor och 20% från Rwanda. Kaffet är mellanrostat med toner av nöt och choklad. Finns som både som hela bönor och malet kaffe. Kraftiga Karl består 80% brasilianska bönor och 20% från Rwanda. Detta kaffet är mörkrostat och även här kommer det fram toner av nöt och choklad. Finns som både hela bönor och malet kaffe.
Företagspresentation

KaffeKramenUF

KaffeKramenUF strävar efter att skapa en mer njutningsfull kaffestund där varje kopp känns som en varm kram.

Vi erbjuder ett lokalproducerat och smakfullt finkaffe som kombinerar kvalitet och omtanke. Genom att fokusera på miljövänlig förpackning och ett noggrant urval av kaffebönor vill vi ge våra kunder en produkt som inte bara smakar gott utan också gör gott.

Vår produkt är ett speciellt utvalt finkaffe som är både smakrikt och hållbart framtaget. Vi har valt detta för att möta den ökande efterfrågan på lokalproducerade och miljövänliga produkter samt för att skapa en koppling mellan våra kunder och den trygghet som en kopp kaffe kan ge i vardagen.

 

Målet med reklamfilmen är att få fler att se KaffeKramen UF som det självklara valet för kaffeälskare i Alingsås. Vi vill även öka försäljningen genom att locka både privatpersoner och företag att testa vårt kaffe. Vi vill skapa en känsla av värme, tillhörighet och trygghet kopplat till vår produkt.

Vi vill berätta att KaffeKramen UF inte bara säljer kaffe – vi förmedlar en känsla av gemenskap och omsorg. Med vårt kaffe får du en stund av lugn och njutning, samtidigt som du stödjer en hållbar och lokal idé.

Budskapet sammanfattas i vår slogan:
"KaffeKramenUF – för en kopp som värmer mer än bara händerna."

 

Vår primära målgrupp är vuxna kaffeälskare som är 45 år och uppåt i Alingsås som värdesätter kvalitet, smak och hållbarhet.

Våran sekundära målgrupp är istället miljömedvetna unga vuxna som är 30-45 år som letar efter lokalproducerade alternativ.

Vi vill att tittarna ska känna värme och en känsla av trygghet och omtanke som kan förknippas med vårt företag. Vi vill att tittarna ska känna nyfikenhet och att de vill testa vårt kaffe. Till sist vill vi att de ska känna en stolthet av att stödja ett UF-företag och vill bidra till en hållbar framtid.

Säljtillfällen

Lights Alingsås 18-19/10 

Dahlbogård julmarknad 16-17/11

Kundkväll blomsterhaga 21/11

AHK match 22/11

Julmarknad Nääs fabriker 30-1/11

Julmarknad i Sågen/ Loo 30/11

Julmarknad Nääs fabriker 7-8/12

Hjortviken hotell 8/12

Uf mässa på Estrad 10/12

Julbod på Stora Torget 15/12

Och ännu fler planeras!