Hem / Alla UF-företag / Sip n style UF

Sip n style UF

Mode & design
Skola: Kungsmadskolan,
Region: Kronoberg,
Typ: Mode & design
Affärsidé
Sip ‘n style grundades i iden om att det inte fanns tillräckligt med många livliga och färgglada glas. Vi ville skapa produkter som vi själva hade uppskattat på marknaden. Unika, personliga och estetiskt tilltalande glas. Vi på Sip ‘n Style ska bygga upp en verksamhet där vi säljer glas med olika handmålade motiv som ska locka stilrena konsumenter. Genom att ge glasen unika handmålade designer ges dom ett nytt liv. Vårt företag erbjuder ett sortiment med handmålade motiv och kunderna har även möjlighet att personalisera sina glas med gravering.
Produkt
Våra glas är helt unika och handmålade med omsorg och kreativitet. På varje glas används speciell glasfärg eller glaspenna. Vi erbjuder dessutom möjligheten till personlig gravering, vilket gör att kunden kan skapa ett unikt och minnesvärt glas som passar perfekt som present till bröllop, födelsedagar eller andra speciella tillfällen. Efter målning får färgen torka i 24 timmar, innan glaset härdas i en ung i 40 minuter på 170 grader.
Företagspresentation

VILMA ROSÉN är en kreativ och engagerad person

som gillar att ta ansvar och driva företaget framåt.

Med ett stort intresse för design och marknadsföring

brinner hon för att skapa ett starkt och personligt varumärke.

LEYLA BINGÖL är noggrann och organiserad, med ett öga

för kvalitet och detaljer som gör att varje produkt håller

hög standard. Hennes styrka ligger i att planera inköp,

hålla koll på material och säkerställa att allt finns på plats i tid.

HILMA ENEROTH är kreativ och social, med en förmåga

att få produkter att sticka ut och locka kunder.

Hennes styrka ligger i att utveckla nya idéer,

presentera produkterna på ett inspirerande sätt

och driva försäljningen framåt.

ELLA HOLMBLAD är noggrann och analytisk, med ett öga

för siffror och budgetar som säkerställer att företaget håller

koll på sin ekonomi. Hennes styrka ligger i att planera,

följa upp och optimera resurser för att verksamheten ska

fungera smidigt.

Säljtillfällen

Vårt mål är att genomföra minst 3 större försäljningstillfällen där vi får möjlighet att möta kunder, marknadsföra vår produkt, vårt varumärke och självklart sälja våra produkter. Vi har anmält oss till att få stå på Huseby Bruk under deras julmässa, detta blir då vårt första fysiska försäljningstillfälle. I slutet av november har vi ytligare två säljtillfällen. Vi har anmält oss och säkrat en plats på Växjö Citys julskyltning och på Kungsmad Skolans öppet hus. Det sista fysiska tillfället som vi räknat med är under UF-mässan i Älmhult.

Utöver dessa tillfällen planerar vi att öppna en webbshop för att nå ut till kunder även utanför de fysiska eventen. Webbshoppen kommer användas för både försäljning och marknadsföring av våra produkter.

För att skapa uppmärksamhet inför våra säljtillfällen och driva trafik till webbshoppen planerar vi att använda våra sociala medier för att marknadsföra våra produkter och berätta om våra försäljningstillfällen.