SmakBönan UF
Elsa Andersson är en tjej som vill lyfta företagets medlemmar till deras fulla potential. Hon är en väldigt målmedveten och social person som alltid vill styra företaget framåt. Hon är även duktig att tänka på olika perspektiv och strävar efter en hållbar framtid. Med hennes ledarskap och sociala förmågor blev Elsa företagets VD och hållbarhetsansvarig.
Izabelle Johansson är en social och driven tjej som har bra koll på företagets produktionsprocess. Hon når gärna ut till samarbetspartners och olika kontakter för att bredda kontaktnätet. Izabelle ser till att hitta bra leverantörer av de olika hållbarhets standarder företaget vill ha och är därför företagets inköp- och produktionsansvariga samt säljare.
Maja Skogsborn strävar efter en organiserad struktur i företaget och är bra på siffror. Hon är en mycket noggrann och ordentlig person som tänker igenom sina utföranden. Hon är grym på att hitta sätt att förbättra företagets ekonomiska resultat och har ett öga för detaljer, därför är Maja företagets ekonomiansvarig.
Axel Stjärnlöf är en kreativ person som är idérik och lyfter positivitet i företaget. Han är vass på att analysera marknadstrender och utveckla strategier för att företaget ska nå ut till rätt målgrupp på marknaden. Han är även duktig på sociala medier vilket gör att rollen som marknadsansvarig på SmakBönan UF passar honom perfekt.
Detta är företagets grovplanering under UF-året. UF-året börjar med att företaget betalar registreringsavgiften i september månad. Oktober innehåller många händelser för att företaget tidigt ska få i gång försäljningen. Månaden börjar med ett rådgivarmöte med företagets rådgivare Christoffer Bergman, följt av deadline för affärsplanen samt möte med banken. Därefter kommer SmakBönan UF:s första sälj tillfälle, Öppet hus på Sunnerbogymnasiet. Företaget planerar då att ha sitt produktsläpp. I december månad siktar företaget på att delta på ytterligare ett sälj tillfälle, julskyltningen i Ljungby. SmakBönan UF har för avsikt att ha nästa rådgivarmöte i februari för att strukturera ett koncept för näst kommande sälj tillfälle, UF mässan som inträffar i mars. UF-året slutar med att företagets avvecklas vilket sker i maj.