Sweet ink. UF
Mat & dryck
Skola: Affärsgymnasiet Helsingborg,
Region: Skåne,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
Affärsidé – Sweet Ink UF
Sweet Ink UF skapar nyttiga och inkluderande sötsaker som gör att alla kan känna sig sedda vid efterrättsbordet. Vårt mål är att personer med olika kroniska sjukdomar, allergier eller särskilda kostbehov så att de ska kunna njuta av våra produkter utan att känna sig utanför.
Vi kombinerar smaker och symboler från olika kulturer, till exempel vår produkt Kulturkrocken, en dadel doppad i choklad, som förenar Mellanöstern och Sverige. Med modern design och storytelling sprider vi budskapet att gemenskap och inkludering kan byggas genom något så enkelt och universellt som sötsaker.
Genom vårt koncept förenar vi smak, kultur, hälsa och social inkludering i en unik helhet, samtidigt som vi aktivt arbetar för att nå ut till de som behöver det mest – som äldreboenden och grupper som annars ofta hamnar utanför traditionella sötbord.
Asmaa Hleihel
Marknadsförare
Fatma Aljuburi
Företagsledare/VD
Vilma Kulevska
Produktion, inköpare
Säljtillfällen
Julmarknad
Emporia