UMA UF

Mat & dryck
Skola: P A Fogelströms gymnasium,
Region: Stockholms län,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
Vår affärsidé är att sälja matchapulver. Vi vill skilja oss från andra kreatörer genom att sätta en egen touch på vårt matchapulver. Det ska vi göra genom att addera roliga smaksättningar såsom mint, vanilj och jordgubbe. Vi har lite delade åsikter om vilka smaker vi vill satsa på och hur många vi ska hålla oss till. Därför kan det vara fördelaktigt att göra en marknadsundersökning i form av en enkät för att ta reda på vilka smaker kunderna är mest intresserade av. Vi tänker rikta in oss på alla åldrar mellan åldrarna 15 och 30 år. Vi vill såklart försöka nå ut till äldre personer också men vi tror att vår marknadsföring kommer att fungera bäst för unga vuxna. Matcha är en väldigt trendig produkt på marknaden just nu, särskilt bland hälsoprofiler och ungdomar. Matcha är en dyr produkt på marknaden just nu och vi vill kunna erbjuda ett billigare alternativ så att fler får upp ögonen för denna goda dricka.