Årets första vinnare!
I samband med vårt 30-årsfirande delades de första priserna ut i våra regionala tävlingar läsåret 25/26. Årets första vinnare är EcoLog UF, Hitachigymnasiet Ludvika som vann Årets logotyp och Vinette Design UF, Alice Lundsgymnasiet Borlänge som tog hem segern i Årets pitch/Alumninästet.
Årets logotyp
EcoLog UF, Hitachigymnasiet Ludvika säljer egentillverkade miljövänliga tändkuber av hyvelspån doppade i stearin.

Mer om EcoLog på deras Instagram
Juryns motivering: "Den vinnande logotypen utmärker sig genom sin starka koppling till företagets verksamhet och förmåga att på ett tydligt och stilrent sätt förmedla varumärkets produkter. Designen fungerar lika bra i färg som i svartvitt, behåller sin tydlighet oavsett storlek och uppvisar en hög hantverksmässig kvalitet. Resultatet är en välgjord, balanserad och estetiskt tilltalande logotyp som kommer stå sig över tid."
Tävlingsvärd och jury var marknadsföringsbyrån Cu29.
På delad andraplats i tävlingen kom
Claez Marketing UF, Karlfeldtgymnasiet Avesta
Ina med Bina UF, Stiernhööksgymnasiet Rättvik
Hjältekassen UF, Mora gymnasium
Alla fyra logotyperna ser du på vår Instagram
Årets pitch/Alumninästet
Vinette Design UF, Alice Lundsgymnasiet Borlänge tillverkar och säljer stilrena och unika brickor av använda glasflaskor.

Mera om Vinette Design UF på deras Instagram.
De ska nu tävla vidare i den storregionala finalen efter jul med sikte på SM.
Juryn bestod av UF-alumner och tävlingsvärden Östberg.
På delad andraplats i tävlingen kom
Claez Marketing UF, Karlfeldtgymnasiet Avesta
Kurbitskassen UF, Stiernhööksgymnasiet Rättvik
Fjäll Adventure UF, Malung-Sälens gymnasieskola
Nordic ReSport UF, Kristinegymnasiet Falun
Zemina UF, Karlfeldtgymnasiet Avesta
Nästa prisutdelning sker 29 januari på Stjärngalan och då för tävlingen Årets affärsplan.