Vi är otroligt stolta över att meddela att vår fantastiska UF-lärare Loman Lars ErikssonStiernhööksgymnasiet är en av de fem finalisterna i tävlingen Årets UF-lärare i Sverige. 

Utmärkelsen Årets UF‑lärare delas ut till en lärare som på ett särskilt engagerat och framgångsrikt sätt arbetar med Ung Företagsamhet i undervisningen. I bedömningen vägs bland annat pedagogiskt ledarskap, förmåga att motivera och inspirera elever samt samverkan med näringslivet och omvärlden. Loman vann i Dalarna och nu är han topp-5 i Sverige.

Den nationella finalen avgörs under Arena: Ung Företagsamhet/ SM i Ung Företagsamhet på Stockholmsmässan i Älvsjö, Stockholm den 26-27 maj.

I och med Lomans finalplats har vi redan ett SM-silver (minst) till Dalarna!

Ännu mer att läsa om Loman finns på vår LinkedIn och på Rättviks webbsida.