Ansökan till Task force JAAC21
Sök till UF alumnis task force för JA Alumni Conference 2021
Har du ett brinnande intresse för UF alumni och vill ta ditt engagemang i nätverket till nästa steg? Då ska du söka till TASK FORCE för JA Alumni Conference 2021!
UF alumni är del av ett internationellt nätverk som heter Junior Achievement Alumni Europe (JA Alumni Europe). Varje år i augusti arrangerar JA alumni Europe ett stort evenemang, JA Alumni Conference (JAAC) för alumner från hela Europa. Evenemanget hålls i olika länder varje år och nästa augusti, 2021 är det Sveriges tur att arrangera konferensen. Evenemanget är i Stockholm mellan den 26-29 augusti, har 200+ deltagare och består av företagsbesök, workshops, föreläsningar, nätverkande, en galamiddag och en massa annat kul.
För att göra detta evenemanget möjligt letar vi nu efter UF-alumner som vill vara med i JA Alumni Conference’s task force. Som en del av JAAC’s task force är du ansvarig för ett särskilt område och planerar, samordnar och för projektet framåt tillsammans med andra alumner. Detta är en unik möjlighet att utveckla dina färdigheter, skaffa en massa kontakter och såklart arrangera UF alumnis största och dessutom första internationella event med ett otroligt härligt gäng! Som en del av JAAC’s task force förväntas du kunna lägga cirka 2-4h/vecka mellan februari-augusti. Vissa veckor kommer givetvis vara mer lugna/intensiva än andra och vi hjälps åt att planera vårt arbete, men det är viktigt att du har tid att lägga ner på detta engagemang. Notera att de olika rollerna varierar i hur intensivt arbetet är inför och under evenemanget.
Roller vi letar efter
Communications team
Har du ett brinnande intresse för kommunikation? Då är kommunikationsteamet för JA Alumni Conference 2021 helt rätt för dig. Vi kommer att bestå av fotografer, filmare och grafiska designers. Som team har vi ett centralt mål - att föreviga en rad magiska dagar. Att fånga glädje och lycka på bild är vårt mål. Arbetet kommer ske i tätt samarbete med projektledningen. Oavsett om du sedan tidigare är proffs eller om du i och med detta ser din chans att utveckla dina nybörjarförmågor så ser vi fram emot din ansökan.
Event team
Denna arbetsgrupp ansvarar för att konferensen flyter på så bra som möjligt tillsammans med ansvariga i projektgruppen. Det innebär till exempel justering av program inför start, att ha koll på hur alla deltagare transporteras under eventet, att alla företag/partners är med på tåget, att mat och mellis finns där det ska, att vi har back up-planer där det kan behövas och inte minst att programmet håller sina tider under dagarna. Om du blir taggad och inte stressad av tanken att planera event för 200+ personer med många programpunkter tror vi att du skulle passa bra. Är du redo att skapa en WOW upplevelse? SÖK!
Participants and Logistics team
Som en del av Supportteamet har du närmast kontakt med alla deltagare som ska besöka JA Alumni Conference. Teamet finns tillgängligt för deltagarna vid anmälan samt vid frågor inför och under själva konferensen. I teamet samarbetar vi för att göra upplevelsen för våra deltagare så bra och smidig som möjligt. Hit söker du om du vill utveckla dina kunskaper inom såväl service som problemlösningsförmåga. Missa inte chansen att träffa alla internationella alumner i detta team!
Sponsors and Corporate relations team
Sponsor- och företagsteamet kommer inför konferensen ansvara för att kontakta företag med syfte att ordna spons på relevanta produkter. Vårt mål inför konferensen är att man dagligen som deltagare får ta del av mättande mellis, goda drycker och härliga produkter som man kan ta med hem. Detta team ska se till att samtliga företag är nöjda och har allt de behöver. Är du redo för att utveckla din säljförmåga och bygga ett unikt kontaktnät?
Ansökan ska innehålla några få rader om dig själv, relevant erfarenhet och varför du passar i JAAC’s task force. Vänligen specificera vilken team du hade önskat. Skicka din ansökan senast 13/2 genom att fylla i länkat formulär. Vid eventuella frågor, kontakta gärna:
Milan Hedati: milan.hedati@ungforetagsamhet.se
Batuhan Yigin: batuhan@ufalumni.se
Emma Hedman: emma@ufalumni.se