Hem / Nyheter & Event / Ung Företagsamhet Sverige / Affärsplaner och framtid i fokus när UF-företagare nätverkade med Volvo Financial Services
ung företagsamhet volvo framtidsboost

Affärsplaner och framtid i fokus när UF-företagare nätverkade med Volvo Financial Services

Affärsplansrådgivning och framtidsboost. Det stod på agendan när 90 UF-företagare nätverkade på World of Volvo. 

Under två halvdagar fick elever från Katrinelundsgymnasiet gymnasiet, Klara Teoretiska Gymnasium Vallgatan, Drottning Blankas Gymnasieskola Odin och Jensen Gymnasium Göteborg besöka World of Volvo. Där de tillsammans med medarbetare från Volvo Financial Services fick guidning, råd och tips kring sina UF-företag och affärsplaner. Under framtidspasset fick eleverna även en inblick i hur det är att arbeta på Volvo. Dessutom fick de träffa UF-alumnen Oliver Hansson som delade med sig av sin UF-resa med UF-företaget Alissa UF och erfarenheter från att driva företag. 

Johannes och Leonel som går samhällsvetenskapsprogrammet var nöjda med dagen och fick med sig mycket, som exempelvis bra tips när det kommer till marknadsföring och ekonomi och hur de kan utveckla sitt UF-företag och driva det bättre. De får medhåll av Naomi och Stella som även de läser samhällsvetenskapliga programmet. 

- Vi har fått bra info, inspiration och tips på jobb efter studenten, säger Naomi och Stella.” 

Även bland medarbetarna på Volvo var dagen givande.   

- Det har varit väldigt spännande att höra om alla affärsidéer och att ta del av deras engagemang och energi, säger Malin Alvarez, ESG & Sustainability manager, Volvo Financial Services.  

Varför tycker ni att det är viktigt att tidigt utveckla ungas entreprenöriella förmågor?   

- Ett entreprenöriellt tänkande är helt avgörande för att lyckas i en värld i ständig rörelse. Ett globalt företag i framkant som Volvo är helt beroende av medarbetare som har förmågan att se möjligheter och kunna utveckla dem till framtidens transportlösningar. Att börja i tid, uppmuntra nyfikenhet och ge utrymme att förverkliga idéer blir därmed helt avgörande, svarar Martin Karlsson, Marketing & Market Development Manager, Volvo Financial Services.   

Oavsett om du är lärare, elev eller förälder så finns vi här för att hjälpa dig. Ställ en fråga så hör vi av oss så snart som möjligt.