Hem / Nyheter & Event / Älvsborg / En power hour som gör årets säljare till vinnare i arbetslivet
Tävlingsvärdar Årets Säljare Effektiv

En power hour som gör årets säljare till vinnare i arbetslivet

Effektiv som arbetar med rekrytering, bemanning, utveckling, matchning och tech är sedan länge en stolt partner till Ung Företagsamhet Älvsborg och även tävlingsvärdar för Årets Säljare. Deras VD Mathias Svensson ger nu vinnaren i tävlingen en power hour.

Inte nog med att vinnaren i tävlingen Årets Säljare tar hem en guldbiljett till SM i Stockholm för sig och för hela sitt UF-företag. Vinnaren kammar även hem en power hour med Mathias Svensson, VD på Effektiv, med syftet att efter denna timma också känna sig som en vinnare i arbetslivet. Mathias är väldigt nyfiken i sin natur och menar att en power hour går lite båda vägar.

- Vi får se vad jag kan hjälpa dig med och vad du kanske kan hjälpa mig med. För jag tror att man kan lära av varandra väldigt mycket, säger han om priset.

Mathias är tidigare proffsspelare i fotboll med över 100 premier leauge matcher i ryggsäcken. Han har också spelat i landslaget och varit med och kammat hem SM-guldet för Elfsborg. Han är en stark profil i Borås och en viktig samhällsentreprenör som tagit energin från fotbollsplanen in i näringslivet. För att peppa UF-företagen skickar han med en film som de tävlande kommer kunna se på tävlingssidan i inloggat läge, men ni kan få ta en titt på den även här:

 

Som juryordförande i tävlingen under de regionala UF-mästerskapen ser vi Gabriella Albertsson som är kontorschef på Effektiv. Med sig i jurypanelen har hon också Anders Hulthén från Eckes-Granini (med kända varumärken som Brämhults juice och Pago), Oskar Lindén från Key Solutions som arbetar med direktförsäljning och varumärkesutveckling och även UF-alumnen André Lundqvist som nu är högst aktuell som Co-Founder på Growthstackr.io som skapar digital tillväxt, en plattform som erbjuder utbildningar och resurser inom datadriven marknadsföring.

För att tävla i Årets Säljare så laddar UF-företagarna upp en säljande picthfilm om max 1 min samt fyller i ett formulär med frågor kring sin affärsidé, marknad och försäljning. Utifrån detta underlag kommer juryn att välja ut tio finalister som de träffar under UF-mästerskapen den 13 mars på Textile Fashion Centre. Väl där granskas de tävlande i deras produkt/tjänst-kunskap, argumentationsförmåga och handlingsförslag och förmågan att komma till avslut i sin försäljning efter att ha mött dem allihop i ca 10 min där de tävlande utmanas i sina försäljningstalanger.

Oavsett om du är lärare, elev eller förälder så finns vi här för att hjälpa dig. Ställ en fråga så hör vi av oss så snart som möjligt.