Gotländskasmaker UF
Mat & dryck
Skola: Gutegymnasiet,
Region: Gotland,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
Sammanfattning
Företagsnamn: GotländskasmakerUF
Affärsidé: Vi säljer egengjord sylt och marmelad, med egen torkad frukt och hembakat knäcke i en korg fylld med goda smaker.
Målgrupp: Till frukt och bär älskare som gillar hembakat med lite extra lyx.
Problem och lösning
Problem: Många vill äta hembakat men har inte tiden att baka själva.
Lösning: Därför erbjuder vi en korg fylld med kärlek och hembakade varor till ett bra pris.
Marknadsstrategi
Kanal: Vi säljer våra korgar genom en användarvänlig webbplats. Men också på marknader och mässor.
Marknadsföring: Vi når ut till vår målgrupp genom sociala medier.
Vision
Långsiktigt mål: Vårt långsiktiga mål är att kunder ska få hembakade och lagade varor till ett bra pris.
Nellie Bengtsson
Företagsledare/VD