
Vinnare UF-STHLM 2025
Årets UF-företag

Vinnare: A-Plus Intelligence UF, (Liam Hillefors, Jonathan Larsson) Campus Viktor Rydberg, Stockholm
Vinnarcitat:
- Det känns helt fantastiskt efter allt jobb, energi och tid vi har lagt ner. Det betyder otroligt mycket för oss för vi har kämpat hårt. Att få ihop det vi har gjort, från knappt en idé för ett år sedan till att ha tagit fram något som kan hjälpa så många lärare och elever över hela landet känns fantastiskt.
Motivering: "Årets vinnare har utvecklat en verksamhet som löser ett växande samhällsproblem, navigerat komplexa utmaningar och säkrat en konkret framtidsstrategi som kommer påverka tusentals människor. Både direkt och in-direkt. Men framför allt har de visat exceptionell entreprenöriell mognad genom systematiskt arbete och djup förståelse för både teknik, människa och strategiskt lagarbete. De representerar entreprenörskap i dess mest fullständiga form - innovation + implementation + skalning. Med företagets tjänst kommer årets vinnare kunna revolutionera både svensk och internationell marknad. Årets vinnare är... A-Plus Intelligence UF"
Andraplats:
ERPImedia UF (Edward Irinasson, Jiayou Guo), Lilla Akademiens Musikgymnasium, Stockholm
Tävlingsvärd: Swedbank och Sparbankerna
Årets säljare

Vinnare: Elin Svensson, NewFocus UF, Kungstensgymnasiet, Stockholm
Vinnarcitat:
- Det här känns helt sjukt. Det kunde jag aldrig tänka mig i början av UF-året. Jag visste knappt att tävlingen fanns först men bestämde mig sedan för att sätta målet att vinna och hoppades att det skulle märkas att jag verkligen försökte. Jag tror jag vann för att jag inte har någon skam, ha ha. Jag kan ropa på någon från andra sidan golvet.
Motivering: "Med närvaro och fokus på både säljprocessen och kunden, påvisade årets säljare en perfekt balans mellan att både driva säljprocessen enligt skolans alla regler- samtidigt som hen håller kunden i handen hela vägen. Proffesionell, inlyssnande, närvarande: är 3 ord som beskriver tidlösa nycklar till framgångsrik försäljning- och som sammanfattar juryns ""varför"" om Årets Säljare. Vinnare är Elin Svensson."
Årets affärsplan

Vinnare: ERPImedia UF (Edward Irinasson, Jiayou Guo), Lilla Akademiens Musikgymnasium, Stockholm
Vinnarcitat: - Det känns helt otroligt. Vi spenderade många dagar och nätter på den affärsplanen. Vi gjorde den på ett speciellt sätt, där vi testade idéer och hittade vad som fungerade första och skrev vår affärsplan efter det, efter vår marknadsundersökning.
Motivering: "Den spännande och skalbara affärsiden präglar hela affärsplanen. Teamet vågar tänka annorlunda, modernt och nytt med en produkt som är komplex och viktig för många andra bolags konkurrenskraft. Det som skiljer just denna affärsplan mot alla andra är hur långt gången man är. Man kan försvara sina finansiella planer och prismodell med konkreta exempel på pågående projekt, man har flera marknadsaktiviteter och man vågar stå för sina ambitiösa planer. Det finns en tydlig ekonomisk bäring i bolaget med uppföljningsbara mål. Företaget har en realistisk och följsam affärsplan där man ändå vågar satsa på tillväxt och där tjänsten är grunden i företaget."
Tävlingsvärd: Carnegie