Succé för automat för mensskydd
Idén med mensskyddsautomater har vuxit från ett UF-företag till ett aktiebolag. Nu i vår blir de första automaterna framtagna, testade och insålda. Och i slutet av nästa månad kommer UF-alumnerna från Nacka se sin affärsidé ta form på sin gamla skola.
– Det är bestämt att startskottet av vår lansering blir en invigning av den första automaten som sker på vår gamla skola, med stöd av skolledningen och ihop med elevkåren. Det kommer att bli roligt, och stort, säger 19-åriga Liza Eriksson, som alltså tog studenten från ekonomi-juridikprogrammet förra året och som sköter företagets marknadsföring.
Vill inspirera andra
– Vi har förstått att det finns ett intresse hos allmänheten och förhoppningsvis kan vår resa med RedLocker inspirera ungdomar i kommunen att fortsätta satsa på sina UF-företag efter studenten, fortsätter Liza.
Med profiler som Clara Henry och Penny Parnevik som bidragit till spridning har RedLocker haft stor framgång på sociala medier. Framför allt Instagram är ett effektivt medel att nå ut till användargruppen, kvinnor.
– Det känns som om vi vet hur man gör attraktiv marknadsföring mot användargruppen, då vi som kvinnor själva har bra koll på vad som väcker intresse. Men vi måste också arbeta mot kundgruppen, som inte givet behöver vara densamma: De som köper in automaterna, och det är en lite större utmaning.
Läs mer om RedLocker