Hem / Nyheter & Event / Älvsborg / Molly ska göra hotellet till den självklara mötesplatsen

Molly ska göra hotellet till den självklara mötesplatsen

...och bli världens bästa arbetsgivare!

I januari 2022 skrevs affären där Molly Segerqvist, 24 år, tog över Hotel Bogesund i Ulricehamn. Hotellet är stadens gamla badhus och vilar på en utsikt som kan få vilken gråruskig morgon att glittra.

Mollys vision är tydlig. Hon vill att Hotel Bogesund ska vara en del av Ulricehamns destinationsutveckling och bli stadens självklara mötesplats. Det ska vara en plattform där människor kan ge och ta, dela åsikter och dela glädje. En plats där besökarna känner sig lika trygga och hemma som de skulle göra om de kom hem till Molly.

Att även ge den tryggheten och värmen för sina anställda står lika högt på listan. Molly berättar om de unga anställda som arbetar extra på hotellet (de jobbar både innan skolan, såväl som på helger) och hur viktigt det är för henne att inventera den kompetens och den vilja och det driv de bär på.

- När man jobbar extra ska man inte bara få skitgörat. De kanske vill bredda sin tjänst och ta större ansvar? Då vill jag skapa dessa möjligheter.

Molly gick själv andra året på gymnasiet då hon drev Bellus Causa UF och i den processen fick hon lära sig mycket om sin egen ledarskapsförmåga och att utveckla köpupplevelser. För henne handlade UF-tiden om att lära sig driva business. Molly är en sann ambassadör för Ung Företagsamhet och möjligheten som utbildningen ger unga att få driva företag på riktigt.

- UF-företagandet är en lärdom. En del av din utbildning där du ska våga göra misstag för att kunna lära av misstagen.

Hon är också en sann ambassadör för unga, kvinnliga ledare och vill gärna vara en god förebild. Inte minst för ungdomarna som arbetar extra på hotellet.

Hennes UF-företag tillverkade datorfodral av spillprodukter och inför den regionala mässan skapade de även kuddfodral och arbetade aktivt med att tillföra mer till och förgylla själva köpupplevelsen. Prioriteringen av just upplevelser är något som följer med henne i hur hon vill att gäster ska uppleva hotellet.

- Jag måste ju tro på att sälja hotellupplevelsen, annars får jag ju bara en nattgäst! skrattar Molly. Hon berättar mer om fördelning kring rummen, dess inredning, konferenserna, restaurangen och augmented marketing (som frustrerande nog inte har en direkt bra översättning till svenskan, men det handlar om att tillföra ett värde till upplevelsen utan att gästen eller kunden lägger direkt märke till att det just dessa delar som gör helheten så fantastisk).

När hon får frågan om vad hon vill skicka med till blivande UF-företagare så är det:

Tro på din produkt eller tjänst! Annars kommer inte dina kunder kunna tro på den.

Vi på UF-kontoret ser verkligen fram emot att följa Mollys spännande resa och denna inspirerande entreprenör kommer ni UF-företagare få se mer av!

Hotel Bogesund

 

FLER NYHETER

Oavsett om du är lärare, elev eller förälder så finns vi här för att hjälpa dig. Ställ en fråga så hör vi av oss så snart som möjligt.