Hem / Nyheter & Event / Halland / Vinnarna i UF-pitchen 2022

Vinnarna i UF-pitchen 2022

I veckan arrangerade vi för första gången Hallands största pitchtävling med vår tävlingsvärd Småföretagarnas Riksförbund. Tävlingen var digital och UF-företag från hela Halland fick möjligheten att pitcha för en jury bestående av totalt 33 personer från näringslivet.

De 12 UF-företagen som kammade hem 1000 kr/UF-företag i prispengar var:
 

Halmstad/Laholm

Resnacks UF
Motivering:En tydlig och trovärdig pitch med mycket energi. Företaget löser ett problem som tillfredsställer kundens behov och tilltalar kundens vilja att göra rätt. Ett företag i tiden.

LUXcandles UF
Motivering: En trovärdig presentation med en nytänkande produkt med ett tydligt hållbarhetsfokus. Tydlig information om varför man skall köpa er produkt istället för andra samtidigt som man får en snygg inredningsdetalj till sitt hem.

Capillus UF
Motivering:En genomarbetad pitch och produkt, väl analyserad marknad och tydlig plan med hållbarhetsfokus. Det märks att företaget har tänkt till både i design och tillverkning. Tydlig redogörelse för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet.  

Flashcase UF
Motivering: En livsviktig produkt som gör skillnad och som gör reflexen från ocool till cool. En insikt i företaget som gör att nya målgrupper syns i mörkret och med en kringprodukt som har stor potential på den breda marknaden. Bra samspel mellan alla under pitchen.

Kungsbacka/Falkenberg

Spicy Bazaar UF
Motivering: Med en tydlig affärsidé och fantastisk personlighet presenterade Tasnim en intressant och bra intränad pitch. Hennes härliga energi smittar av sig och skapar stort intresse för företagets produkter. 

Second Market UF
Motivering: Second market tog juryn med storm genom att presentera sin affärsidé på ett professionellt, underhållande och vältajmat sätt. Företagets verksamhet ligger rätt i tiden och kommer att hjälpa många människor att spara tid och öka hållbarheten samt produkternas livscykel. 

Jakobi Candy UF
Motivering: Genom bra och personlig storytelling identifierade hon sitt eget, och ett nutida behov. Med engagemang, tydlighet, drivkraft och energi presenterar hon sin skalbara och innovativa lösning. Juryn blev intresserade, imponerade och köpsugna. En genomtänkt, informativ och proffsig pitch som får det att vattnas i mun.

Heads Up UF
Motivering: Med en överraskande och nytänkande start väckte företaget juryns intresse direkt. Trots många i antalet, var pitchen synkroniserad, samstämmig och tydlig. Proffsigt! Med information, fördelar och jämförelser blev valet enkelt för juryn – en klassisk, hållbar och smart produkt. Extra plus för presentation av företagets medarbetare och roller.

Varberg
Second Tray UF
Motivering:
Med en väldigt väl förbered pitch och tydlig erbjudande har ni med utgångspunkt i hållbarhet skapat ett stort intresse och efterfrågan hos konsumenten.

Luma Smycken UF
Motivering: Med stort engagemang och passion ger man en röst och synlighet till de som oftast inte blir sedda. Genom väldesignade produkter så belyser man en viktig fråga kring global uppvärmning.

Clay design UF
Motivering:Med en problembeskrivning som skapar ett sug efter deras erbjudande. Trots deras enkla och unika produkt, väcker de ett starkt behov för flera användningsområden med en endast produkt. Med en träffsäker storytelling, skapade Clay Design en spännande pitch där hela juryn blev intresserade.

Tasty wasty UF
Motivering: Tog juryn med storm genom att presentera sin pitch med en tydlig intresseväckare som fick hela juryn att bli intresserade. Tasty Wasty framför en tydlig, avslappnad och professionell pitch. Tasty Wasty tänker även två steg längre när det gäller hållbarhet och marknadsföring.

Stort tack till Småföretagarnas Riksförbund och till juryn som gjorde detta möjligt!

Småföretagarnas riksförbund

Oavsett om du är lärare, elev eller förälder så finns vi här för att hjälpa dig. Ställ en fråga så hör vi av oss så snart som möjligt.