Rekordmånga unga entreprenörer på UF alumni summer weekend i Halland
Det var ett hektiskt – och inspirerande - schema för det rekordstora antalet UF-alumner som intog Halmstad och Hotell Tylösand. Eller vad sägs om två casetävlingar med studiebesök och prisutdelningar, mängder av inspirationspass och workshops samt panelsamtal om styrelsearbete. Allt invigt av Hallands landshövding Anders Thornberg. Såklart gavs det även gott om utrymme för nätverkande och umgänge med spa, luncher och middagar. En viktig, och uppskattad, del av medlemskapet i UF alumni för många, att få knyta kontakter med andra unga entreprenörer.
Charlie Arby, som drev Gralg UF förra läsåret och vann SM-guld och EM-silver, var en av deltagarna på sitt första UF alumni weekend-event och han var väldigt nöjd.
- Det var jätteroligt, det var som en stor kompisgrupp som träffades med både nya och gamla vänner. Det bästa var allt mingel och nätverkande. Sedan var det kul med casetävlingarna att få komma tillbaka till sånt vi gjorde mycket under UF-året, att exempelvis pitcha. Det var lärorikt. Jag kan varmt rekommendera alla att vara med nästa gång, säger han.
Ida Thorén Olsson, regionchef på Ung Företagsamhet Halland, summerar en toppenhelg.
- Det var ju rekord och alla kändes jättenöjda och jag tror det var inspirerande för många. Vi är nöjda och sånt här ger ju mycket energi också, säger hon.
Höjdpunkterna från helgen är många.
- Vi hade till exempel ett pass om hur man kan designa sitt liv, med breathwork och tips om hur man kan bygga ett hållbart liv och kombinera det med företagande som var väldigt uppskattat. Det var häftigt att se alla dessa entreprenörer som vågar skriva ner och dela sina drömmar, kasta dem i en fiktiv eldkorg och sedan ställa sig och andas och flåsa i samma rum. Det säger mycket om den gemenskapen som finns och är så härlig, alla är öppna, glada och knyter kontakter, säger Ida Thorén.
- Sedan var alla superimponerade av hur de tog sig an casen, där alla gick all-in, trots att de inte ens visste vad det var för pris. Det var över förväntan.
Tack till alla partners som gjorde eventet möjligt.