Hem / Nyheter & Event / Östergötland / Årets årsredovisning 2022
Årets årsredovisning - östergötland

Årets årsredovisning 2022

Den nionde juni korades vinnare i läsårets sista UF-tävling, Årets Årsredovisning 2022!

Motivering:

Vinnaren i Årets Årsredovisning har på ett övertygande sätt uppfyllt samtliga av de kriterier som satts upp för tävlingen. De har en röd tråd genom hela årsredovisningen som tydligt beskriver affärsidén, produkten och viktiga händelser under året samt att de har låtit siffrorna ta plats i sin årsredovisning.

Östergötlands bästa årsredovisning är skriven av LatMat UF från Katedralskolan & Berzeliusskolan i Linköping.Tävlingsvärd för Årets Årsredovisning var KPMG och prisutdelare på diplomutdelningen var Staffan Ahlqvist.

Företagets Årsredovisning kommer nu skickas in till en nationell jury, där LatMat tävlar mot de 24 bästa årsredovisningarna i Sverige. Det som har skrivit den bästa årsredovisningen kommer få en inbjudan in till SM i Ung Företagsamhet 2023, som går av stapeln på Stockholkmsmässan den 11-12 maj 2023 där de får ta emot sitt pris under invigningscermonin.

Vi önskar medlemmarna i LatMat UF stort lycka till!