Hem / Alla UF-företag / Gran-o-la-la UF

Gran-o-la-la UF

Mat & dryck
Skola: Östra Reals gymnasium,
Region: Stockholms län,
Typ: Mat & dryck
Affärsidé
En god, hemmagjord granola gjord på råvaror som annars hade blivit matsvinn. Tillsammans med goda smaker och bra råvaror bidrar kunden till en hållbar framtid.
Produkt
Produkten utgörs av en granola som är hälsosam, god och framförallt ekologiskt hållbar. Vi anpassar recepten utefter säsong. Granolan är krispig och god med nytänkande smaker.
Alicia Sandblom
Ekonomi
Företagspresentation
  1. Emily Ridderström, Verkställande direktör 
    Emily har ett övergripande ansvar och ledarroll i företaget. Att företaget når sina målsättningar och följer dess visioner ligger till hennes verksamhet. Hon innefattar en vågmästarroll och i viktiga beslut har hon utslagsröst. Emily är en bra ledare som ser alla i företaget och är inte rädd för att fördela arbetet. Hennes förmåga att sätta sig in i allas perspektiv gör henne till en utmärkt verkställande direktör. 

     

  2. Wilma Sundström, Sälj- och produktansvarig
    Wilma har en bred roll inom företaget och ansvarar både för direktförsäljning och onlineförsäljning.  Hennes öga för design gör henne till en utmärkt produktutvecklare. Hennes sociala kompetens och förmågor inom sälj ger företaget obegränsade möjligheter. Wilma kommer ha ett nära samarbete med hållbarhetsansvarige och marknadsföringsansvarige. 

     

  3. Alicia Sandblom, Ekonomiansvarig
    Alicias huvuduppgift är att ansvara för ekonomiska frågor såsom budgetering, bokföring, statistik och redovisning.  I företaget kommer Alicia lyfta de  ekonomiska perspektiven.Med hennes strukturella och matematiska förmågor är hon den perfekta ekonomichefen. 

     

  4. Svea Skantze, Hållbarhetsansvarig 
    Sveas ansvar är framförallt att försäkra sig om att företaget arbetar miljövänligt och tar socialt ansvar. Hon finner vägar för att reducera företagets negativa påverkan på miljön. Med hennes  intresse för miljöfrågor och känslaför empati säkerställer hon främst den ekologiska och sociala hållbarheten inom företaget.

     

  5. Alexandra Wilander, Markadsföringsansvarig
    Alexandras syfte är att underhålla alla marknadskanaler för att uppnå bästa, möjliga exponering.
    Hon ansvarar för företagets marknadsstrategier och planering för marknadsföringen. 
    Med hennes brinnande intresse för estetik och kommunikation kommer företaget gynnas på alla sätt av hennes arbete.