Hem / Nyheter & Event / Kronoberg / Månadens UF i januari

Månadens UF i januari

Ett stort grattis till FUND UF som är Månadens UF i januari!

Många etablerade företag arbetar idag för att hjälpa föreningar, lag och klasser att tjäna pengar för att dem ska kunna uppleva sina drömmar. I den här branschen vill FUND UF nu konkurrera - ”med en ny och modern strategi som bygger på en direkt och nära kontakt med målgruppen” konstaterar Elias Granrot.

FUND UF hjälper klasser, lag och föreningar att samla pengar till kassan genom att sälja miljövänliga och lättsålda produkter. ”Ta del av fina priser och behåll 45% av försäljningspriset – högst i Sverige”, beskriver FUND UF. Teamet bestående av Elias Granrot - VD, Hannes Oredsson – kommunikatör, Wilhelm Kidell – administratör och Oscar Callenholt – Ekonomi driver UF-företag för andra året i rad på Växjö Fria Gymnasium.

Föregående år drev eleverna två olika UF-företag – Re-Padel UF och Bildad Media UF, men beslutade inför UF året 22/23 att tillsammans driva FUND UF. ”Vi tar med oss mängder av kunskap och lärdomar från förra året, bland annat att hitta rätt målgrupp i arbetet med marknadsföring” förklarar Wilhelm Kidell. Parallellt har Elias Granrot och Hannes Oredsson, tidigare Bildad Media UF, arbetat med rörlig bild och föregående år kvalificerat sig till SM i Årets Reklamfilm, vilket har visat sig vara en stor fördel i årets arbete.

I dagsläget har FUND UF uppnått 36 000 besökare på deras Instagramkonto och vill utveckla sin plattform ytterligare genom framtida filmprojekt. ”Vår mediakunskap särskiljer oss från andra UF-företag” förklarar Hannes Oredsson. UF-företaget kommer även i januari månad att fortsätta skapa rörligt material och bland annat producera en animerad film för att kunna demonstrera säljarnas tillvägagångssätt. ”Det blir ett effektivt och enkelt sätt att expandera vårt försäljningsområde” menar Elias Granrot. FUND UF arbetar dessutom kontinuerligt med att besöka olika klasser för att introducera konceptet. ”Vi bryr oss om säljarna och vi vill hjälpa dem” berättar Hannes Oredsson. Visionen är att expandera konceptet till hela Sverige, men hur dem gör det, förblir tills vidare osagt.

Under UF-året 22/23 vill FUND UF ha en pågående försäljning i sju klasser varje månad fram till SM den 23-24 maj och omsätta 1 miljon kronor vid UF-årets slut. FUND UF ska även tävla i Årets UF-företag, Årets Tjänst, Årets reklamfilm och Årets säljare, med mål om att kvalificera sig till SM. ”Vi ser verkligen fram emot UF-Mästerskapen i Ljungby. Det ska bli riktigt kul”.

Mer om FUND UF hittar ni på deras Instagram HÄR eller hemsida HÄR

Oavsett om du är lärare, elev eller förälder så finns vi här för att hjälpa dig. Ställ en fråga så hör vi av oss så snart som möjligt.